single

KLANT AAN HET WOORD – DUO & TAC’TIK

Demarrage rijdt voor een hoop verschillende bedrijven. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat zijn de koeriers in de weer om alles op tijd te bezorgen. Maar hoe ervaren klanten deze samenwerking? We hebben het een paar klanten gevraagd. Duo vertaalburo en creatief bureau Tac’Tik geven antwoord.

Mirjam Flink, (eigenaar, Duo vertaalburo)

Hoe ontstond het idee om fietskoeriers in te zetten voor Duo vertaalburo?

Het idee om fietskoeriers in te huren is een jaar of zes, zeven geleden ontstaan vanuit de noodzaak om lokaal snel iets bezorgd te krijgen. We hadden intern namelijk niemand beschikbaar om onze post te verzorgen.

Ik vind Demarrage een heel leuk bedrijf, altijd vernieuwend en creatief in zijn uitingen!

Wat voor dingen verzenden jullie via Demarrage?

Vooral post dus. En we laten ad hoc Champagne bezorgen als we ineens iets te vieren hebben!
We hebben Demarrage ook weleens Champagne laten halen en brengen naar een relatie. Dat heeft Demarrage toen voorgeschoten, zodat wij er verder geen omkijken naar hadden. Begin opvolgende maand werd alles gespecificeerd gefactureerd. Lekker makkelijk en tijdbesparend.
We bellen Demarrage doorgans drie of vier keer per maand. De flexibiliteit, snelheid en ‘groene’ uitstraling zijn belangrijk voor ons. Daarnaast denk ik dat het inzetten van fietskoeriers in zekere mate bijdraagt aan een positiever imago van ons bedrijf.

Hoe denk jij dat transport in en rond de stad de komende jaren gaat ontwikkelen?

Op lange termijn: drones! Maar tot die tijd blijven de koeriers onmisbaar.

 

Richard Sanders (mede-eigenaar, Tak’Tik)

Hoe ontstond het idee om fietskoeriers in te zetten voor de Tac’Tik?

We hadden best veel ritjes die we zelf uitvoerden (met de auto) of overlieten aan een traditioneel koeriersbedrijf. Dat was zeer tijdrovend en duur. Toen we de tarieven zagen van Demarrage was de keuze snel gemaakt! Ik denk dat we nu bijna drie jaar klant zijn.

Wat voor dingen verzenden jullie via Demarrage?

Veel printwerk via Multicopy. Ook print- en drukwerk naar de klanten toe. Dus we bellen iedere week wel één of twee keer voor een rit. Soms zelfs wel zes tot acht keer per week.
We zijn nu heel snel en flexibel en de kosten zijn toch vrij laag. De duurzaamheid is een prettig bijkomend voordeel. Ik denk dat mensen deze eigentijdse manier van transport waarderen. We bedienen de klanten beter en sneller. En het milieuaspect is een pré.

Hoe denk jij dat transport in en rond de stad de komende jaren gaat ontwikkelen?

De fiets blijft belangrijk. De vele vrachtwagens in de stad zijn soms best hinderlijk. Dat zijn er meer dan je zou denken. Voor de pakketbezorgers zal de binnenstad steeds moeilijker te bereiken zijn gezien de populariteit van de internetwinkels. Zie de inzet van drones nog niet zo snel gebeuren.

Ik hoop dat we nog lang gebruik kunnen maken van Demarrage, we zijn er echt enthousiast over. Zie ook wel een groei voor de fietskoeriers in het verschiet: plaatselijk zullen winkels en andere leveranciers dagelijks (dezelfde dag nog) artikelen leveren aan de klant: denk aan fietsonderdelen, koffie, etenswaar, bonbons etcetera.