single

KLANT AAN HET WOORD – ZUIDERLICHT & BISSCHOPSMOLEN

Demarrage rijdt voor een hoop verschillende bedrijven. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat zijn de koeriers in de weer om alles op tijd te bezorgen. Maar hoe ervaren klanten deze samenwerking? We hebben het een paar klanten gevraagd. Creatief bureau Zuiderlicht en bakkerij Bisschopsmolen geven antwoord.

Peggy van Sebillen, (algemeen directeur, Zuiderlicht)

Hoe ontstond het idee om fietskoeriers in te zetten voor Zuiderlicht?

We zochten een slimme manier om onze postbus ’s ochtends te legen. En we moesten onze post ’s avonds op tijd bezorgd hebben. Dat wilden we betaalbaar en op een milieuvriendelijke manier, omdat dat bij Zuiderlicht past. We zijn al vanaf het begin klant bij Demarrage, nu zo’n 12 jaar.

Wat voor dingen verzenden jullie via Demarrage?

We zetten Demarrage in voor alles wat verzonden moet worden. Van brief tot billboard. Vanwege de postbusdienst komt dus sowieso elke dag een koerier langs.

De factoren die doorslaggevend waren om met fietskoeriers te gaan werken waren voor ons: milieuvriendelijkheid, betrokkenheid, betrouwbaarheid en snelheid. Wie de diensten van Demarrage heeft geprobeerd is verkocht, ik denk dat dat erg positief is.

Hoe denk jij dat transport in en rond de stad de komende jaren gaat ontwikkelen?

Ik denk dat de stad Maastricht nog drukker gaat worden. Maar ze zijn slim bezig bij Maastricht Bereikbaar [organisatie die de verkeersstromen in de stad probeert te stroomlijnen].

Demarrage, ga zo door!

 

Diana van Eerd (Bisschopsmolen)

Hoe ontstond het idee om fietskoeriers in te zetten voor de Bisschopsmolen?

We zijn altijd op zoek naar innovatieve samenwerkingen waarbij we lokaal en duurzaamheid vooropstellen. Tevens kennen we Brigitte [oprichtster Demarrage] omdat haar zoon bij onze dochter in de klas zit.

Het is met veel oriënterende gesprekken begonnen. Het vervoeren van versproducten is toch iets anders dan post of een doosje medicijnen. Ik geloof dat we nu zo’n 3 á 4 jaar klant zijn en we promoten het nog steeds.

Wat voor dingen verzenden jullie via Demarrage?

Broden, vlaaien en zakken bloem of meel, uiteraard van Kollenberger spelt. Maar ook stroop, jam en eigenlijk alles wat in onze winkel verkrijgbaar is.

Wekelijks maken gemiddeld we zo’n 4 á 5 keer gebruik van de diensten. Doorslaggevend voor de samenwerking is duurzaamheid en de service naar onze gasten.

De inzet en het meedenken van Demarrage om meer ritten te creëren wordt erg gewaardeerd.

Ondanks dat nog niet al ons publiek van deze service weet, reageren onze gasten altijd positief op de mogelijkheid om binnen Maastricht met een fietskoerier te laten bezorgen.

Hoe denk jij dat transport in en rond de stad de komende jaren gaat ontwikkelen?

Chaotisch en druk, zeker omdat Maastricht nu volop in bouwprojecten zit.

We vinden het als Bisschopsmolen super dat de koeriers altijd paraat staan en alles van vlaai tot 25kg zakken bloem zonder moeite meenemen. Chapeau.